Kultur

De gör låt ihop

Ed Sheeran är en av
världens största artister.
Den 9 maj kommer en ny
version av hans låt 2 step.

Den svenska rapparen 1 Cuz
är med på låten.
Han både rappar och sjunger.

– Det är inte varje dag
som en av världens största artister
vill göra musik med dig.

Det säger 1 Cuz
till nyhetsbyrån TT.

Han och Ed Sheeran
lärde känna varandra
i en studio för musik
i Sverige.

1 Cuz är känd för att alltid
ha en mask på sig.
Han gav en sådan mask
till Ed Sheeran när de
träffades i studion.

– Jag sa till honom
att jag brukar ha mask på mig
för att jag vill vara anonym,
säger 1 Cuz.

– Då sa Ed Sheeran att han också
hade velat ta på sig en mask
innan han blev känd,
säger 1 Cuz.

Ed Sheeran gör flera olika
versioner av låten 2 step.
Den första har redan kommit.
I den samarbetar han med
det ukrainska bandet Antytila.

Det kommer också bli låtar
med artister från Finland,
Italien och Frankrike.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Ludde says:

    Hoppas att låten blir bra för jag tycker att ed är väldigt bra men om både gör en låt så blir den en u bättre hoppas jag och snälla sig att den blir bra 😃😃😎😎

  2. Anonymous says:

    Jag har en fråga, Hur länge tar det att göra en artikel?

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Det beror på vilken sorts artikel det är. En sportnotis kan ta 15 minuter, en artikel om kriget i Ukraina kan ta flera timmar.
      Artiklar vi gör själva med intervjuer och sådant kan ta en eller flera dagar.
      /8 Sidor

    1. 8 Sidor says:

      Hej

      Låten heter 2step.
      Den finns inte ännu.
      Det står i texten.

      Låten går att lyssna på den 9 maj.
      Då kommer du att kunna hitta den
      på sajter som Youtube och Spotify.

      Hälsningar från 8 Sidor

  3. Anonymous says:

    oj tar det så lång tid att skriva, är det bara en eller flera som jobbar på samma artikel?

    1. 8 Sidor says:

      Hej

      Låten heter 2step.
      Den finns inte ännu.
      Det står i texten.

      Låten går att lyssna på den 9 maj.
      Då kommer du att kunna hitta den
      på sajter som Youtube och Spotify.

      Hälsningar från 8 Sidor

    1. 8 Sidor says:

      Hej

      Låten heter 2step.
      Den finns inte ännu.
      Det står i texten.

      Låten går att lyssna på den 9 maj.
      Då kommer du att kunna hitta den
      på sajter som Youtube och Spotify.

      Hälsningar från 8 Sidor

  4. Lilo says:

    det kommer ju bli jättespännande när låten kommer den 9 maj😃

  5. Anonymous says:

    hoppas den blir bra jag och mina vänner älskar 1 cuz han är en bra rappare vi vill träffa honom

  6. shosho says:

    Fett kul! hoppas att deras låt blir cool och bra! jag kan inte vänta!

  7. vrf kollar du på mitt namn says:

    e de ba jag som it vet vem ed e men om 1.cuz e där så är låten säkert skit bra

  8. Emil says:

    Varför vill 1Cuz var anonym? Har han visat sitt ansikte någon gång? Hur lång tid tog denna artikel att göra?

  9. Anonymous says:

    min favorit är michael jackson!!! 8 sidor gillar ni michael jackson

  10. Anonymous says:

    Om man vill vara ”anonym” som 1 cuz vill, varför blev han artist?

  11. Ruby says:

    Jag gillar inte Ed Sheeran så mycket men jag gillar låten “bad habits”

  1. Kommentera