Kultur
En kvinna sitter på marken med armen mot de uppdragna benen. Hon blundar och lyssnar på något i hörlurar som hon har på huvudet. Hon sitter ute, framför en grön buske.

Låtarna flest lyssnat på

Kan inte gå med Bolaget
är sommarens mest spelade låt.
I alla fall bland de
som lyssnar på musik
på sajten Spotify i Sverige.

På Spotify är det
den som lyssnar
som själv bestämmer låt.

Näst populärast är Din låt
med Victor Leksell och Einár.

Babblarnas vaggvisa med Babblarna
är den tredje mest lyssnade låten.

Många lyssnar också
på musik på radio.
I radio är det den
som sänder programmet
som bestämmer musiken.

En kanal som spelar mycket musik är P3.
P3s mest spelade låt i sommar
är I like you (a happier song)
med Post Malone och Doja Cat.

Näst mest spelade låten i P3
är Words med Alesso och Zara Larsson.
Tredje mest spelade låten
är Syrener med Olivia Lobato.

8 SIDOR/TT

Vilken låt har du lyssnat
på mest i sommar?
Skriv gärna i en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Några låtar jag lyssnat mer på än andra under sommaren är: “Distant drums” med Jim Reeves, “Wrong road again” med Crystal Gayle och “I can’t help myself” med Eddie Rabbit. Samtliga tre artister sjunger country.

  2. Suger daddy says:

    Den låten jag mest har lyssnat på är nog Fight Back med Neffex när jag spelar Fortnite battle pass.

  3. Anonym says:

    Hej
    Jag lyssnar på all musik som är i radio, innan jag går till jobbet. Och på lördagar så lyssnar jag på ring så spelar vi.

  4. Anonymous says:

    jag gilar också låtan av fortnite battle pas jätte mycket jag lyssnar på den när jag spolar fortnite battle pas jätte mycket ursäkta svenskan jätte mycket

  5. Warkings says:

    Jag har lusnat på monster med warkings i sommar det är en ny låt som jag gillar

  6. Gänget på Anpassad IT says:

    Vi på Anpassad IT tycker också om musik!
    Vi gillar att lyssna på Mando Diao, Clara Klingenström, Peter & Bruno och Fredy Kalas ❤😷❤😷😍❤

  7. Ami says:

    Det är väldigt intressant att de populära låtarna på Spotify och radion är helt olika, och jag skulle vilja veta anledningen.
    ‘Run BTS’ har jag lysnat på mycket.

  8. Vne vad jag heter says:

    Det jag mest lyssnar på är Saliboy,Gaboro,Neno och Antwan de är mina favoriter puuurrrrr

  1. Kommentera