Kultur
Hon ler och tittar in i kameran.

Melanie Wehbe i Mello

På lördag den 18 februari
är den tredje delen av
Melodifestivalen, Mello.
Den är i Lidköping.

En av dem som tävlar
är Melanie Wehbe.
Hon sjunger låten
For the show.
Det är första gången
som hon sjunger i Mello.

Men hon har gjort
musik i många år.
Och hon har skrivit
låtar åt andra artister.

I årets Mello har hon
skrivit låten till Wiktoria.
Tidigare skrev hon låten
som The Mamas vann med.

I rutan nedanför
kan du se alla artister
och låtar som tävlar på lördag.

MARTIN HANBERG/8 SIDOR

Tredje delen av Mello
  • Paul Rey med låten Royals
  • Casanovas med låten Så kommer känslorna tillbaka
  • Melanie Wehbe med låten For the show
  • Nordman med låten Släpp alla sorger 
  • Laurell med låten Sober 
  • Ida-Lova med låten Låt hela stan se på 
  • Marcus och Martinus med låten Air

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Ja, det är Melodifestivalen
      som kallas för Mello.

      Hälsningar,

      8 Sidor

  1. KANINER🐰🐰🐰🐰 says:

    Är mello en förkortning av melodifestivalen? I så fall säger jag att jag inte tittar på mello.

  2. Anonym says:

    Hej
    Har tjuv lyssnat på den här veckans mello låtar,Mariette och Looren är med nu på lördag.😀😀.

  1. Kommentera