Kultur
Fyra personer står på en scen och är glada.

Tone och Jon Henrik vidare

I lördags var
årets första tävling
i Melodifestivalen, Mello.
Den var i Göteborg.

Tittarna fick rösta
på sina favoriter.

Två artister gick
direkt till final.

Det var Tone Sekelius
med låten Rhythm of my show.

Och det var Jon Henrik Fjällgren
med låten Where you are (Sávezan).
Han gör låten tillsammans
med sångaren Adam Woods
och dj Arc North.

Elov och Beny
och Victor Crone
gick till semifinal.

Eva Rydberg och Ewa Roos,
Rejhan och Loulou Lamotte
blev utslagna.

På lördag är den
andra tävlingen.
Den är i Linköping.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

14 kommentarer

  1. Kommentera