Kultur
De är glada och står en scen tillsammans.

De sista till finalen

I lördags var det semifinal
i Melodifestivalen.
Tävlingen var
i Örnsköldsvik.

Åtta artister var med.
De har sjungit
en gång förut.
Men nu fick de
chansen en gång till.

Tittarna röstade
på sina favoriter.
Fyra artister gick
vidare till finalen.

Det blev Nordman, Theoz,
Kiana och Mariette.
De ska vara med i finalen
som är på lördag i Stockholm.

8 SIDOR

Alla artisterna i finalen
  • Tone Sekelius med låten Rhythm of my show
  • Jon Henrik Fjällgren, Arc North och Adam Woods med låten Where you are (Sávezan)
  • Maria Sur med låten Never give up
  • Panetoz med låten On my way
  • Marcus och Martinus med låten Air
  • Paul Rey med låten Royals
  • Smash Into Pieces med låten Six feet under
  • Loreen med låten Tattoo
  • Nordman med låten Släpp alla sorger
  • Theoz med låten Mer av dig
  • Kiana med låten Where did you go
  • Mariette med låten One day

Vad tycker du om nyheten?

19 kommentarer

  1. Gissa mitt namn? says:

    hejehejejehejejeheeeehejheehejhejej, jag gillar mello.😃

  2. Knäppis🥳 says:

    Jag tycker att Nordman ska vinna för att dem är sååå bra ❤😂💙🥰

  3. härlig dam på 75 jordsnurr says:

    Personligen tycker jag att Theoz ska ta Eurovison med storm. När jag träffade honom i höstas var han oerhört charmig pöjk med stora drivkrafter och drömmar!
    Sänder kärlek till min speciella pöjk. ga ljuvliga röst.

  4. Kent, 72 says:

    Min åsikt är att Jon-Henrik ska få vinna! Hans passion är så stark i hans härliga jojk, dessutom är han inte född med silversked i munnen. Jag tycker att eurovison ska ta tillfället i akt och visa lite kultur för en gång skull.

  5. anonym says:

    Melodifestivalen är det största skämtet svt har åstadkommit med, vad hände? mycket bättre förr med Carola och Pernilla Wahlgren och Alkazar, mina öron blöder av allt trams, o herregud skaffa lite bättre programledare, publiken somnar ju???

  6. Privat says:

    Jag tror Loreen-Tattoo eller Marcus och Martinus-Air kommer att vinna

  1. Kommentera