Kultur
Hon ler och tittar in i kameran.

Kiana får en chans till

På lördag den 4 mars
är det semifinal
i Melodifestivalen, Mello.

Du kan se semifinalen
på SVT1 klockan 20.00.
Semifinalen är i Örnsköldsvik.

Det är åtta artister som är med.
De har redan sjungit en gång.
Nu får de en chans till
att gå till finalen.
Fyra går till final.

En av artisterna som sjunger
är 16-åriga Kiana.
Hon sjunger låten
Where did you go.

Kiana är yngst i årets Mello.
Hon kommer från Tyresö
nära Stockholm.

Ganska många människor
känner redan igen henne.
Hon har tidigare varit med
i programmet Talang.

MARTIN HANBERG/8 SIDOR

I rutan här nedanför
kan du se alla artister och låtar
som är med i semifinalen.

De åtta artisterna i semifinalen
  • Theoz med låten Mer av dig
  • Mariette med låten One day
  • Victor Crone med låten Diamonds
  • Tennessee Tears med låten Now I know
  • Elov och Beny med låten Raggen går
  • Melanie Wehbe med låten For the show
  • Nordman med låten Släpp alla sorger
  • Kiana med låten Where did you go

Vad tycker du om nyheten?

23 kommentarer

  1. Felicia❤️❤️❤️ Salmenius says:

    Jag tycker att Kiana var sååååå sjukt bra!!!

  2. Anonym says:

    Hej
    Jag tror Viktor Crone är en av dem som går vidare till finalen nästa lördag. 😀😀

  3. Jossan says:

    Hej jag tycker att Kiana är så sjukt grym asså det går inte att förklara hur bra hon är!
    Lycka till på finalen!❤️🎤🍿

  4. Jossan says:

    Kiana borde bli en artist men jag tvingar inte hon men hon är så himla bra på att sjunga 🎤!
    Jag blir chockad varje gång jag hör hon!❤️
    Lycka till alla på mello
    / Jossan❤️

  5. Kan är bäst says:

    Kiana har en fantastisk bra låt hon borde verkligen bli en artist. lycka finns inom dig en liten gåta med ETT svar

  6. Trött elev says:

    Kiana är så duktig 😀

    Hur gammal måste man vara för att ställa upp i eurovision?

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Du måste vara 16 år eller äldre
      för att få vara med i Eurovision.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  7. Nordman lovet 😍 says:

    Team nordman for life brEh 👯‍♀️🥹😅😒😭💪👌

  1. Kommentera