Kultur
Tre älgar som springer över snön.

Älgarna kommer tillbaka

Det finns ett program
på tv som heter
Den stora älgvandringen.

Där får vi följa
när älgar i Ångermanland
vandrar för att hitta mat.

Programmet har gått i fyra år.
Och nu kommer det tillbaka,
för femte året i rad.

Programmet börjar den 23 april.
Du kan se älgarna
på sajten SVT Play
och på Kunskapskanalen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Älgarna är i skogen hela tiden.
      Men nu kommer de tillbaka i tv.

      /8 Sidor

  1. Kerstin says:

    Längtar efter älgarna. Vi är flera systrar som pratar om dessa fantastiska program.

  2. Alf på Rindö says:

    Naturen med dessa fantastiska skogsdjur direkt i TV-rutan är en speciell naturupplevelse till morgonkaffet hemma i soffan.

  3. Anonymous says:

    Det var inget bra svar från 8 sidor på frågan om var älgarna varit – att älgarna finns i skogen hela tiden.
    Eftersom de just denna tiden flyttar sig o vandrar till platser som de brukar gå till vid denna tiden på året där det finns mycket mat på sommaren.

  1. Kommentera