Kultur

Bildgalleri

  1. Hampus Hedström och Ines Stefanescu vann årets Let's dance. Foto: TT
  2. Hampus Hedström lyfter Ines Stefanescu under en dans i finalen. Foto: TT

De vann Let's dance

I lördags kväll
var det final i tävlingen
Let’s dance, i TV4.

Två par tävlade om att vinna.
Det var Hampus Hedström
och Ines Stefanescu mot
Charlotte Kalla
och Tobias Karlsson.

Juryn röstade om vem
de tyckte var bäst.
Tittarna röstade också om vem
de tyckte dansade bäst.

Hampus Hedström
och Ines Stefanescu vann.
De fick en glittrande sko
av glas när de vann.

– Otroligt! Jag tror
jag drömmer faktiskt,
säger Hampus Hedström.

Han är känd för många
från kanalen Youtube.

Att dansa i Let’s dance
tycker Hampus Hedström är
det bästa han varit med om.

Under finalen tog sig personer
från organisationen
Återställ våtmarker
in på dansgolvet.
De protesterar för klimatet.

8 SIDOR/TT

En artikel om våtmarker: 

Våtmarkerna är viktiga

Vad tycker du om nyheten?

11 kommentarer

  1. Banana says:

    Jag såg på Hampus Hedströms bästa väns youtube kanal att dem hade vunnit. Grattis till vinsten Hampus och Ines!🥳🥳

  1. Kommentera