Kultur

Bildgalleri

  1. Den kända artisten Lasse Berghagen har dött. Foto: TT
  2. Tre miljoner tittare såg när Lasse Berghagen vann Melodifestivalen år 1975. Foto: TT

Lasse Berghagen är död

Den kända artisten
Lasse Berghagen har dött.

Han jobbade som artist
i över 60 år.
En av hans mest kända låtar
heter Teddybjörnen Fredriksson.
Den kom år 1969.

Lasse Berghagen
skrev också många andra låtar.
År 1975 vann han
Melodifestivalen
med låten Jennie Jennie.

Han har också varit
programledare
för Allsång på Skansen.

Lasse Berghagen opererade
hjärtat tidigare i höst.
Men han blev aldrig bra.

Han dog på sjukhuset.
Det berättar dottern Malin Berghagen
för nyhetsbyrån TT.
Lasse Berghagen blev 78 år.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

26 kommentarer

  1. linda jangneteg says:

    en rolig och bra programledare har gått ur tiden men dina fina låtar finns kvar
    jag gillade teddy björnen Fredriksson
    och Stockholm i mitt hjärta och många många ❤❤

  2. Anonymous says:

    Jag sitter här och tårarna rinner..en sorgens dag.ha det så bra
    Anki

  3. Bebi Peggy says:

    Han har även skrivit en hel del böcker för barn. De handlar om Filippa och hennes morfar. Han har haft 37 låtar inne på Svensktoppen. Den som legat inne där längst är “En enkel sång om frihet” som var med i 26 veckor.

  4. Anonymous says:

    Du har levt länge och uppnått mycket🤗. Din musik🎶 kommer för alltid finnas med oss och vi kommer för alltid hålla dig nära i våra hjärtan ❣️❣️

  5. cornelia says:

    Vila i frid döpte min nalle till teddybjörnen Fredriksson när jag var 2 år och älskar låten

  6. Anonym says:

    Hej
    Läste i tidningen vilken som du vill ha som julvärld 2023,ett förslag var Lars Berghagen.Lite svårt då han dog i dag.😢😢🖤🖤

  7. Anonymous says:

    Den kända artisten
    Lasse Berghagen har dött.

    Han jobbade som artist
    i över 60 år.
    En av hans mest kända låtar
    heter Teddybjörnen Fredriksson.
    Den kom år 1969.

    Lasse Berghagen
    skrev också många andra låtar.
    År 1975 vann han
    Melodifestivalen
    med låten Jennie Jennie.

    Han har också varit
    programledare!!!
    död I himlen bort 😢💐💐

  8. #ORMEn_GRön# says:

    Hejdå Lasse. Du kanske har försvunnit ur livet men du kommer finnas kvar i våra minnen och i dina låtar. Ha det bra i himlen med din teddybjörn som du älskar. Amen #ORMEn_GRön#

  9. Anonymous says:

    Det var en kväll i juni. Plötsligt sprack det i gubben, han bli ung och fri. Han tog av sin kavaj, spotta lös snusen och sparkade båda skorna. Sade min sköna får jag lov?

  10. Aleksander hopper says:

    bra låtar. vi har på torsdagen lessnat på dina låtar Stockholm i mitt hjärta, en kväll i juni Teddybjörnen Fredrikson när vi målade. vila i frid.

  11. Aleksander hopper says:

    bra låtar. vi har på torsdagen lyssnat på dina låtar Stockholm i mitt hjärta, en kväll i juni Teddybjörnen Fredrikson när vi målade. vila i frid.

  12. Anonym says:

    Hej
    Mathew Perry som som spelade Chandler är död.Vila i frid.🖤😢🖤😢.

  1. Kommentera