Kultur
Hon gråter av glädje och får blommor.

Cimberly vann Idol

I fredags var det final
i tävlingen Idol.
Cimberly Wanyonyi vann.
Hon är 18 år och kommer
från Skellefteå.

– Det känns jättebra, så otroligt.
Jag är verkligen glad.
Det tog lång tid att fatta
att det var sant.
Men jag är jätteglad
och jättetacksam.

Det sa hon efteråt
till nyhetsbyrån TT.

I finalen tävlade hon
mot Saga Ludvigsson.
De två tjejerna sjöng några låtar.
Folket fick rösta.
Cimberly Wanyonyi fick
flest röster och vann tävlingen.

Finalen var i Globen
i Stockholm.

Som pris får Cimberly
sjunga låten Won’t be sorry.
Den går redan nu att höra
på sajten Spotify.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

29 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Vi får informationen
      från nyhetsbyrån TT,
      andra tidningar
      och från intervjuer vi gör.
      Bland annat!

      Hälsningar från 8 Sidor

  1. Cimberlylaoooo says:

    Jag hejade på Cimberly enda sen hennes duet. Hon är så bra och fin hon förkänade värkligen att vinna 😀😀😃😂🙂

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Simon Näslund kom trea
      i Idol år 2023.
      Han var med i programmet
      innan den stora finalen.
      Då åkte han ut.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  1. Kommentera