Kultur

Bildgalleri

  1. År 2023 sändes Musikhjälpen från torget i Växjö. Foto: TT
  2. Oscar Zia, Linnea Wikblad, Tina Mehrafzoon, Assia Dahir och Sofia Dalén. Foto: Sveriges Radio

Musikhjälpen är slut

I söndags slutade Musikhjälpen
i SVT och Sveriges Radio.

I en vecka har Musikhjälpen
samlat in pengar
som ska hjälpa människor
som svälter i världen.

Oscar Zia, Linnéa Wikblad
och Sofia Dalén har varit
ledare för programmet.
De har jobbat
från en glasbur i Växjö.

Folk och företag
har skänkt pengar.
Musikhjälpen fick in
59,5 miljoner kronor.

– Det har varit ett starkt stöd,
säger Linnéa Wikblad.

Men det är inte rekord.
Det var år 2017.
Då fick Musikhjälpen
in 74 miljoner kronor.

Ett sätt att skänka pengar
är att betala och önska en låt.
Den mest önskade låten i år var
Hey ho med Freddy Kalas.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

9 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Musikhjälpen samlar in pengar.
      I år ska pengarna hjälpa människor
      som svälter i världen.
      Stiftelsen Radiohjälpen får pengarna
      och delar ut dem
      till organisationer som hjälper folk.

      Hälsningar,
      8 Sidor

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Musikhjälpen samlar in pengar.
      I år ska pengarna hjälpa människor
      som svälter i världen.
      Stiftelsen Radiohjälpen får pengarna
      och delar ut dem
      till organisationer som hjälper folk.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  1. Linda jangenteg says:

    jag tycker att det är ett bra ämne självklart att inge ska behöva dö av hunger.
    då tänker jag på hur bra vi har det här uppe i norden med mat på bordet och en säng att sova i och tak över huvudet
    Med vänlig hälsning Linda i stockholm 🥰🥰🥰

  2. Anonym says:

    Det är jättd kul att lyssna och kolla på musikhjälpen men det har varit lite sorlig för att man tänker dom som svälter och inte har det bra man ska tänka var bra att vi inte svälter utan säger tack för maten varje år vi måste tänka att vi har mat på bordet och tänka att andra har det inte bra❤❤❤

  3. Anonymous says:

    det är inte als kul att lyssna på musikhjälpen det förstör p4vaken varje natt för mej

  1. Kommentera