Kultur
Hon sitter på en hotellsäng. Hon har en rosa mask för ansiktet.

Fröken Snusk svarar

Snart ska artisten Fröken Snusk
vara med i Melodifestivalen.
Men det har blivit bråk.

Företaget Spotify och andra
misstänker att Fröken Snusk
och de hon jobbar med
har fuskat.

Spotify tror att de har betalat
pengar för att få fler lyssnare
än vad de faktiskt har.
De har betalat för falska siffror,
tror Spotify.

Det har tidningen
Dagens Nyheter skrivit om.

Nu har Fröken Snusk
pratat med tidningen Aftonbladet.
Hon säger att hon inte har
betalat för att få falska siffror.

Hon jobbar med en man
som heter Rasmus Gozzi.
Fröken Snusk säger
att hon har pratat med honom
och att han har sagt
att han inte heller har fuskat.

– Jag litar på honom,
säger hon till Aftonbladet.

Den 10 februari ska hon
sjunga låten Unga och fria
i Melodifestivalen.

MARTIN HANBERG/8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Jag tycker att hon ska ta av sig den där löjliga masken hon går omkring med. Eller är hon feg att hon inte vågar visa vem hon är?

  2. Anonym says:

    Hej
    Ska bli kul i fall mina barndoms idoler Herreys dyker upp i mellan akten i Göteborg nästa Lördag.Det är ju 40 år sedan dem vann mello.😀😀😀😀

  3. Tove Jansson says:

    Jag älskar. Dig i melodifestivalen låten heter unga&fria vad bytder låten varför låten så är kännde

  1. Kommentera