Kultur
Några artister står tillsammans på en scen. De är glada.

De är klara för final

I lördags var
den sista deltävlingen
i Melodifestivalen, Mello.
Tävlingen var i Karlstad.

Tittarna röstade
på sina favoriter.
Marcus och Martinus
och gruppen Medina
gick direkt till final.

Sedan var det kval.
Då gick Jay Smith
och Annika Wickihalder
vidare till final.

Nu är alla låtar
klara till finalen.
Den är på lördag den 9 mars
i Friends arena i Stockholm.

8 SIDOR

Alla låtarna i finalen
  • Maria Sur med låten When I’m gone
  • Jay Smith med låten Back to my roots
  • Lisa Ajax med låten Awful liar
  • Smash Into Pieces med låten Heroes are calling
  • Cazzi Opeia med låten Give my heart a break
  • Annika Wickihalder med låten Light
  • Marcus och Martinus med låten Unforgettable
  • Dotter med låten It’s not easy to write a love song
  • Medina med låten Que sera
  • Liamoo med låten Dragon
  • Jacqline med låten Effortless
  • Danny Saucedo med låten Happy that you found me

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Arga Äkta Theo says:

    🤬😡😠😤😡🤬😠😤😡😠😠🤬🤬😠😡😡🤬😠😤🤬😡🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

    JAG VILLE ATT GUNILLA SKULLE VINNA!

    ÅÅÅÅÅÅÅH! FÖRBANNAT!

  2. la la la la la Gunilla i wont shake says:

    Jag blev glad att medina, marcus och martinus och hon som sjöng light kom till final men inte den där förbaskade jäkla jay jag ville att min bästa coolaste gunilla skulle komma till final😭😭😭😠😠😠😠

  3. GUNILLA BEUNDRAREN! says:

    Jag blev ganska glad när de gick vidare men Gunilla Person var helt klart bäst och så himla slayig.
    Hon får var med nån annan gång och då får alla rösta på henne.❤
    HEJA SLAYA GUNILLA!!!!!!!!!!😃

  4. Jessica maria Olsson says:

    Annika Wickihalder med låten Light
    Jag ville att annika
    Skulle vinna vinnare vinna

  5. Blobfisken Kenny says:

    Nästan alla säger att Gunilla är bra men hon sjöng falskt, kunde knappt sjunga. De enda som faktiskt sjöng var kören och Gunilla dansade inte ens bra. Men det är bara min åsikt.

  6. Anonym says:

    Hej
    Jay Smith eller Danny håller jag extra på Lördag på.😀😀😀😀.

  7. Tove says:

    Nu är med i finalen på lördag jag ska med i puplik i kväll ni färdig eller inte färdig lycka till

  8. Carina 54 says:

    Jag tycker att Jay Smith var sämst av alla och han är i final😭😭😭😭😭😭

  9. Anonym says:

    Hej
    Jag tycker att det är dummt att utlänska artister får tävla i mello.😀😀😀😀.

  10. GUNILLA FAKE says:

    GUNILLLA ÄR EN DÅLIG DANSARE HON VAR SÅÅÅÅÅ FAKE ÅHHHH HON ÄR SÅ 😤😠😤😠😤😤😠😤

  1. Kommentera