Kultur
Hon står på en äng med massor av orangea blommor.

Tävling om bästa selfie

I Stockholm finns
ett museum för foto,
Fotografiska.

Nu ordnar museet en tävling.
De vill ha årets bästa selfie,
foton som folk
har tagit på sig själva.

Alla som vill kan skicka in
ett foto på sig själv.
Sedan väljer en grupp ut tio foton.
Efter det ska svenska folket
få vara med och rösta
vilken selfie som är bäst.

Vinnarens foto kommer
att ställas ut i museet.
Fotot kommer också
att bli en affisch.

Senast den 21 mars
ska du ladda upp din bild.
Det kan du göra på
museets sida på internet.

Den 12 april får vi
veta vem som vinner.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Människa says:

    Hej 8 Sidor!

    Fixa gärna ordet “musset” i del 4, läs nedan:

    “att ställas ut i musset.”

    Tack!

  2. Människa says:

    Hej 8sidor.se!

    Jag vill bara säga att ni borde göra mer saker om artister tycker jag

    Tack!

    1. 8 Sidor says:

      Hej Människa,
      tack för din kommentar.
      Vi ska fundera på det!
      /8 Sidor

  3. Iman says:

    Hejsan!
    8 sidor.se hur mår ni?
    Kan ni göra lite mer nyheter? om ni kan det så blir jag överlycklig!
    😊

  4. Babian says:

    Assåååå om jag ska vara helt ärlig så är säkert alla selfies lika fina, men en rolig tävling ju!

  5. Olha och company says:

    Hej!

    Vilken rolig tävling!

    Människor är modiga som vågar ta selfies och skicka in.

    Selfies kan fånga en stämning och en känsla väldigt fint.😍😍💛💙🥳

  6. Anonym says:

    hej!!!! vad kul med selfie tävling, jag ÄLSKAR att ta selfie! 😊🥰😍🥳❤🧡💕

  7. James says:

    Jag tycker att det är en bra idé att ha ett museum för foto. Jag gillar att människor kan skicka selfie.

  1. Kommentera