Kultur
Två barn står vid ett akvarium med hajar. De fotar med sina telefoner.

Årets museum får pris

Varje år är det
ett museum i Sverige
som får priset Årets museum.

I år går priset till
Sjöfartsmuseet Akvariet.
Det ligger i Göteborg.

Museet var stängt i fyra år.
Det byggdes om.
År 2022 öppnade
museet igen.

Sjöfartsmuseet Akvariet
får priset för att museet
lär besökarna om havet.
Det gör att folk
får lust att hjälpa
våra hav och vår planet.
Det säger gruppen
som delar ut priset.

Förra året var det
Östergötlands museum
i Linköping som fick priset.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Bebi Peggy says:

    Som barn besökte jag detta museum för att titta på akvarierna. Jag minns att där fanns en levande krokodil, som jag beundrade.

  2. Anonymous says:

    de behöver fler fiskar i tanken. men det är ett fantastiskt museum

  3. Agda says:

    ❤😍😔😍🥰😊 brukade vara där själv som barn, himla upplevelse. Idag är jag 71 och min barnbarn love it.

  1. Kommentera