Kultur
Jocke Berg och Markus Mustonen i gruppen Kent är på scenen.

Kent ska spela igen

För åtta år sedan
sa bandet Kent
hej då till sina fans.

De reste genom Sverige
och spelade flera konserter.
Den sista var
i Tele2 arena i Stockholm
den 17 december år 2016.

Nu berättar bandet
att de ska spela ihop igen.
Det blir tre nya konserter.

– Det vore kul
att få se er
en gång till.

Det skriver Kent
på sin sida på internet.

De har också gjort
en kort film för
att berätta
om konserterna.
Du kan se filmen
här nedanför.

I filmen ser vi spöken
på väg mot Tele2 arena.
I filmen hör vi låten
Romeo återvänder ensam.

Konserterna kommer att vara
den 21, 22 och 23 mars
på Tele2 arena.

Kent är ett av Sveriges
mest kända rockband.
De kommer från Eskilstuna.

Några kända låtar är
Utan dina andetag,
Kärleken väntar
och Kräm.

8 SIDOR/TT

Lyssnar du på Kent?
Vilka låtar gillar du?
Skriv gärna en kommentar.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Marcello says:

    Vilket bra nyheter!
    Min fävoritlåt från Kent är “Pärlor”

    “Så snurrar min jord igen
    Radion spelar vår sång” 🎶🎶

  2. Bebi Peggy says:

    Jag lyssnar inte längre på Kent. Men jag har en gång i tiden ägt deras skiva ”Vapen och ammunition”. Det är på den skivan som låten ”Sverige” är med som sista låt. Den hördes förr ganska mycket i TV. Tror att det var i samband med nån reklam.

  1. Kommentera