Inget lättläst på rean
Tisdagen den 24 februari
börjar årets stora rea på böcker.
Då är det lägre priser
än vanligt på många böcker.
Men det är svårt att hitta
lättlästa böcker på rean.
Det visar 8 Sidors undersökning.
Vi har kollat flera butiker på internet.
– Jag tror att människor
som läser lättlästa böcker
skulle tycka om att hitta
lättlästa böcker på rean.
Det säger Isabel Rodrigo
som jobbar på sajten Bokus.
De säljer många
böcker på bokrean.
Men de flesta företagen
som gör böcker på lätt svenska
är inte med på bokrean.
Och därför finns det inga
lättlästa böcker att köpa på rean.
Om du vill hitta lättlästa böcker
utan att det kostar pengar
kan du låna gratis på biblioteket.
MARIE HILLBLOM/8 SIDOR
Vilken lättläst bok
vill du tipsa om?
Skriv gärna en kommentar.
Jag önskade det fanns fler lättlästa böcker. Och jag önskade dessa nät-bokhandel hade en kategori för lättlästa böcker.
Jag kan rekommendera appen, Legimus. Den hjälper för min ADD/ ADHD och språkstörning. Dock måste man få det via en bibliotek.
Årets bokrea är dålig. Var och tittade in i bokhandeln. Väldigt lite titlar att välja mellan och inget lättläst. Många av titlarna i katalogen finns inte ens med i sortimentet, eftersom folk redan har förhandsbeställt dem. Priserna på reaböckerna är dessutom ovanligt dyra. Många reaböcker ligger på 150 kronor,
JAG TYCKER ATT MAN BORDE HA REA PÅ ALLA BÖKER.men man vill ju känna pengar det är därför vissa inte vill ha rea på sina böker tror jag.
Jag lär mig svenska, så jag läser lättförståeliga böcker.
Man kan också använder barnböcker.