Sport

Elit från Vetlanda blev svenska

Förra året var VMS Elit nya i
elitserien i speedway.
Nu är laget från Vetlanda
svenska mästare.
I finalen vann VMS Elit över
Masarna från Avesta med bland
andra världsmästaren
Tony Rickardsson.

Finalen blev spännande.
Den första matchen vann VMS Elit
hemma med åtta poäng.
På onsdagskvällen möttes lagen
i Avesta.
Många trodde nog att Masarna
skulle vara för starka på
hemmaplan.

Men förarna i Elit körde bra.
Inför sista heatet ledde Masarna
och hade chans att ordna oavgjort.
Men då hade de varit tvungna att
vinna dubbelt i det sista heatet.
Det gick inte.
Masarna vann matchen
med fyra poäng.
Men Elit blev svenska mästare.
Det var klubbens första guld
på nästan 20 år.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera