Sport

Sveriges handbollslag vann igen

Sverige har fått en fin start
i handbolls-VM i Tunisien.
I måndags tog laget sin andra
raka seger i gruppspelet.
Sverige vann mot Argentina med 30-23.

Sverige ska vinna ganska lätt
mot Argentina och så blev det också till slut.
Seger med sju mål är klart godkänt.

Men Sverige spelade inte
som något mästarlag.
Ett tag i andra halvlek
var det svenska spelet ganska darrigt.
Argentina knappade in mål efter
mål. Plötsligt låg Argentina bara
under med två mål. 25-23 stod det.

Då visade de svenska spelarna
skicklighet och bra nerver.
Sverige spelade bra och spelarna
satte sina skott.
Sverige gjorde fem mål i rad
och vann matchen med 30-23.

21-årige Fredrik Lindahl
överraskade stort i matchen.
Han var mycket bra när han fick spela.

Nu har Sverige klarat av de två
lättaste lagen i gruppen. Nu börjar allvaret.
På onsdag möter Sverige Spanien.
Då blir motståndet mycket tuffare.
Sverige ska senare möta
Japan och Kroatien.
De tre bästa lagen går vidare
i turneringen.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera