Sport

08 Stockholm vann SM-guld i basket

08 Stockholm är Sveriges bästa damlag
i basket. Laget vann SM-guldet
efter 3-0 i matcher mot Luleå.
Den tredje matchen slutade
70-57 till stockholmslaget.

– Det känns fantastiskt skönt,
sade 08-tränaren Anders Härd
efter finalsegern.

08 Stockholm har gjort ett otroligt bra slutspel.
Laget har faktiskt inte förlorat
en enda match i årets slutspel.

I Luleå var det deppigt.
Laget förlorade i SM-final
för tredje året i rad.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera