Sport

Jones måste lämna tillbaka medaljer

I många år var Marion Jones världens bästa friidrottare.
I OS i Sydney 2000 vann hon fem medaljer,
tre guld och två brons, i löpning.
I förra veckan erkände Marion Jones
att hon fuskat.

Under flera år var Marion Jones dopad.
Hon åt förbjudna medel för att
bli snabbare och starkare.
Nu måste hon lämna tillbaka sina medaljer från OS.
Kanske hon också måste lämna tillbaka
alla pengar hon tjänat på friidrotten.

Marion Jones får inte syssla
med idrott de närmaste två åren.
Hon säger själv att hon ska sluta med all idrott.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera