Sport
Svenskarna kämpade men det räckte bara till oavgjort mot Nordirland. Foto: Fredrik Sandberg/Scanpix

Sverige missade EM-chansen

Det blev inte någon svensk EM-fest
på Råsunda i onsdags kväll.
De svenska spelarna var besvikna
när de lämnade fotbolls-planen.
De gjorde en dålig match mot Nordirland
och lyckades bara spela oavgjort, 1-1.
Svenskarna hade räknat med en seger.
Då hade Sverige varit klart
för EM-slutspel nästa sommar.

Nu får Sverige fortsätta att kämpa i kval-serien.
Två matcher är kvar, mot Spanien och mot Lettland.
Men det ser ändå ganska bra ut för Sverige.
Det räcker att Sverige spelar oavgjort
i någon av matcherna för att gå till EM.
Nordirland måste vinna sina matcher för att
ha någon chans att gå om Sverige i tabellen.

Det som inte såg bra ut var Sveriges
spel mot Nordirland.
I första halvleken spelade svenskarna ganska bra.
Då gjorde Olof Mellberg Sveriges mål.
Men i andra halvlek fungerade
inte det svenska spelet.
Nordirlands mål var helt rättvist.

Nästa match spelar Sverige den 17 november.
Då är det Spanien som väntar.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera