Sport

Umeå vann i Womens Cup

Umeå IK är klart för semifinal
i Womens Cup i fotboll.
Umeå vann även den andra matchen
mot Wezemaal från Belgien.

Umeå vann lekande lätt med 6-0.
Totalt blev det 10-0 på två matcher.
Umeåstjärnan Marta gjorde två
mål och spelade fram till tre.

– Fantastiskt att tjejerna kan spela så bra
i november månad, sade Umeås tränare
André Jeglertz.

I semifinalen möter Umeå
Lyon från Frankrike.
Det blir en mycket svårare uppgift.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera