HV 71 är nära SM-guldet
HV 71 är bara en match från
att bli svenska mästare i ishockey.
Om laget vinner nästa match mot Linköping
på fredag kan laget fira SM-guldet.
HV 71 vann onsdagens finalmatch
med 7-3 efter en helt fantastisk andra period.
Linköping ledde med 2-0 efter den
första perioden och såg ut att ha kontroll på matchen.
Men i den andra perioden säckade
Linköpings spel ihop.
HV71 vann perioden med 5-0.
Laget gjorde tre mål när de
var en man mindre på isen.
Linköpings spel i powerplay var en katastrof.
– Det var svajigt.
Vi spelade som ett lag i TV-pucken,
sade Linköpings tränare.
HV leder nu finalen med 3-2 i matcher.
Det lag som först vinner fyra matcher
tar SM-guldet.
0 kommentarer
Inga kommentarer.