Sport

Sverige förlorade i VM

Chansen att ta guld är borta.
De svenska Damkronorna förlorade
mot Finland i ishockey-VM.
Det betyder att Sverige som bäst
kan vara med och kämpa om VM-brons.

Matchen mot Finland blev stenhård.
Vid full tid var det oavgjort 2-2.
Den fick avgöras med förlängning.
Där var finskorna starkast.
Efter tre minuter gjorde Finland segermålet.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera