Sport

Sverige tog brons i VM-stafetten

Det blev en svensk bronsmedalj
i stafetten i orienterings-VM.
Sveriges damlag tog tredjeplatsen i tävlingen.
I laget sprang Helena Jansson, Sofie Johansson
och Annika Billstam.
Finland vann guldet och Ryssland
kom på andra plats.

Det svenska herrlaget misslyckades rejält
och kom på åttonde plats i stafetten.
Det är den sämsta placeringen någonsin
för det svenska herrlaget.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera