Sport

Sverige på pallen i båda stafetterna

Sverige hade en mycket bra dag
när skid-stafetterna avgjordes i
världscupen i Frankrike.
Det svenska herrlaget blev tvåa
för andra tävlingen i rad.

Men Sveriges slutman Marcus Hellner
var chanslös i spurten mot norrmannen
Peter Northug. Norrmannen vann
med två sekunder och Norge knep guldet.

Även det svenska damlaget gjorde
en fantastiskt bra stafett och blev tvåa.
Charlotte Kalla hade
en tuff kamp om andraplatsen
mot Norges Kristin Störmen Steira
på den sista sträckan.

Kalla visade världsklass.
Ett perfekt lopp avslutades med en perfekt spurt.
Hon ryckte precis på rätt ställe
och knäckte norskan i spurten.

Finland vann stafetten överlägset.

De svenska skidåkarna fortsätter
att åka bra. Skid-VM i februari
kan bli det roligaste svenska
mästerskapet på länge.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera