Wissman vann EM-guld på 400 meter
Visst blev det guld.
Johan Wissman gjorde ett fantastiskt lopp
och vann finalen på 400 meter i EM i friidrott i Turin.
Han vann loppet på tiden 45,89.
Det är bäst i världen hittills i år.
Johan vann lätt. Han var 43 hundradelar
före tvåan Claudio Licciardello.
– Sista biten kände jag mig otroligt stark.
Jag visste att ingen kunde springa förbi,
sade Wissman efter loppet.
Det här är Wissmans första guld i
ett stort mästerskap.
Sedan tidigare har han tre silvermedaljer.
Det blev en EM-medalj även
för Mattias Claesson.
Han kom trea i finalen på 800 meter.
Men Mattias var inte alls nöjd.
Han siktade på att vinna loppet och var besviken
och arg över att det misslyckades.
– Jag slarvade bort guldet.
Om jag hade sprungit lite mer taktiskt
hade jag kunnat vinna, säger han.
0 kommentarer
Inga kommentarer.