Sport

Detroit förlorade finalen

Det verkade som om Detroit var på väg
att bli NHL-mästare i ishockey.
Laget var klar favorit
och inledde finalserien starkast.
Men Pittsburgh bjöd på hårdare motstånd än väntat.

Det blev en sjunde och avgörande match.
I den var Pittsburgh starkast och vann med 2-1.

Detroit är känt för sitt anfallsspel
och för att göra många mål.
Men i de två sista final-matcherna gjorde
Detroit bara två mål.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera