Sport

Iranska fotbollsspelare straffas för protest

När Irans landslag i fotboll spelade
en kvalmatch mot Sydkorea
bar några av spelarna gröna armbindlar.
Det var en protest mot fusket i valet i Iran.

När spelarna kom hem blev de straffade.
Fyra av landslagsspelarna har blivit avstängda
på livstid. De får aldrig mer spela i landslaget.
Det skriver den iranska tidningen Daily.

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera