Sport
Två spelare i ishockey. De står på knä på isen. De ser ledsna ut.

Sverige förlorade final i ishockey

Förra veckan var det JVM,
junior-VM,
i ishockey för damer.
Det gick mycket
bra för Sverige.

Sveriges lag vann
mot USA i semifinalen
och kom till final.
I finalen spelade
Sverige mot Kanada.

Kanada var mycket bättre.
Efter den första perioden
ledde Kanada med 5–0.

– Kanada kom ut
och körde hårt.
Vi var inte beredda,
säger Hilda Svensson
i Sveriges lag.

Till slut vann
Kanada med 10–0.

JVM för damer var i Östersund.
I JVM är spelarna under 18 år.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

13 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej Kanadensare!

      Det var roligt att höra.
      Tack för att du läser 8 Sidor.

      /8 Sidor

  1. Kommentera