Sport
Tre svenska spelare är på isen. De ser ledsna ut.

Sverige förlorade i ishockey

Sverige förlorade
i semifinalen i VM
i ishockey för juniorer.
Tjeckien vann med 2–1.

Det hände i onsdags.

Sverige var länge
i ledningen i matchen.
Men Tjeckien gjorde mål
när det bara var
39 sekunder kvar.
Och sedan gjorde Tjeckien
2–1 i förlängningen.

Tjeckien får spela
final mot Kanada.

Sverige får spela
match om bronset.
Sverige spelar mot USA
redan i dag, torsdag.

Du kan se matchen på tv
på TV6 klockan 20.30.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

3 kommentarer

  1. Brynäs kung says:

    jag tycker att det är synd att sverige förlorade men jag hejar på Brynäs😀😃😃😃😃😃😃😃❤❤❤❤❤❤❤😎😎😎❤❤❤❤🖤🖤🖤💜💜

  1. Kommentera