Sport
Han står i blå jacka bland spelare i gula tröjor.

Bråk efter Sveriges match

I måndags var det EM-kval
för Sveriges herrar i fotboll.
Sverige vann med 5–0
mot Azerbajdzjan.

Men efter matchen
handlade allt om ett bråk.
Bråket var mellan
Sveriges tränare
Janne Andersson
och Bojan Djordjic
som är expert på fotboll.

Bråket hände efter matchen
under en intervju i tv
i kanalen Viaplay.

Bojan Djordjic
frågade Janne Andersson
varför spelaren Jesper Karlsson
fick spela så lite under matchen.

Då blev Janne Andersson arg.
Han tyckte att det
var en dålig fråga.

Sedan tjafsade de länge.
Till slut lämnade
Janne Andersson intervjun.

Dagen efter, på tisdagen,
var det en träff med journalister.
Då bad Janne Anderson om ursäkt.

– Det var dåligt av mig.
Jag kom till intervjun
och var glad,
men jag hanterade inte
mina känslor på ett bra sätt,
säger Janne Andersson.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

37 kommentarer

    1. 8 Sidor says:

      Hej Bob!
      Ja, vi har rättat nu.
      Det är kval till EM.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  1. Wille och Julian says:

    Varför började dom bråka av en spelare?

    Snälla svara

  2. Leo says:

    Kom igen.. säg varför var Bojan upprörd över? säg vilken Janne fråga har upprört Bojan..

  3. ddanet says:

    snälla svara hur kan man sätta en sån där free kick snällaaaa svara

  4. kom dansa ikrinkg daddy says:

    zlatan är för gml men han e bättre än harry magair

  5. Sara lindholm says:

    Hej 8 sidor, jag undrar ifall ni skulle kunna fixa ett nytt quiz?😃

  6. Anonymous says:

    Varför bråkade dem ?
    🤠🥰😍😔😂😀😢😷🤎💞💕😤🙂

  7. bert says:

    MEN ASSÅ HERREGUD,
    Varför bli så arg för en liten fråga varför Jesper inte fick spela så mycket. Okej lite sur kan man blir men ändå en liten fråga varför inte bara svara på den direkt. och att han har varit tränare så länge och själv besämt och vet varför han tog ut Jesper.

  8. #MERPENGARTILLDAMFOTBOLL says:

    BRA ATT JANNE BAD OM URSÄKT!!!!!! MEN LITE LÄSKIGT ATT SE HONOM BLI ARG!!!!!!

  9. fornite battle pass says:

    HOPPAS SVERIGE VINNER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. 8 Sidor says:

      Hej Deez!
      Det här var en match
      om att få komma vidare och spela i EM.
      Men EM börjar inte förrän nästa år, 2024.
      Då är det EM i fotboll i Tyskland.
      /Hälsningar 8 Sidor

  10. Markus says:

    hej 8 sidor jag ar där och såg detta och vad ska jag göra. ska jag göra samma sak eller inte. Snälla svara😃

    1. 8 Sidor says:

      Hej Markus

      Vi tycker inte att du
      ska bråka efter matchen.

      /8 Sidor

  1. Kommentera