Sport
Hon är glad och knyter nävarna. Hon har på sig ishockey-kläder och står på isen.

Luleå är bäst igen

Det har varit final
i den svenska ligan
i ishockey för damer, SDHL.

Finalen var mellan
Luleå och Brynäs.
Det var bäst av fem
matcher som gällde.

Luleå vann de två
första matcherna.
I måndags vann Luleå
den tredje matchen med 3–0.

Då var det klart.
Luleå blev svenska mästare
och fick SM-guldet.

Det var femte året i rad
som Luleå fick SM-guld.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

5 kommentarer

  1. Kommentera