Sport
En spelare i en match i ishockey.

Luleå och Brynäs i finalen

Damernas liga i ishockey
heter SDHL.
Där spelar de bästa
lagen i Sverige.

Nu är det klart
vilka två lag
som ska spela final.
De ska tävla om
att bli svenska mästare.

Lagen är Luleå
och Brynäs från Gävle.
Så brukar det vara.
De senaste två åren
har de två lagen varit i final.
Luleå har vunnit
båda gångerna.

I finalen är det
bäst av fem matcher
som gäller.

Den första matchen är i Gävle
på fredagen den 17 mars.
Den är klockan 18.00
och du kan kolla på sajten SVT Play.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

10 kommentarer

  1. Brynäs supporter says:

    Heja Brynäs Sveriges bästa lag ❤️🖤💛❤️🖤💛

  2. Anonym says:

    Hej
    Vet att det om dam hockeyn det står här. Men shl för herrarna börjar i kväll, fbk mot Frölunda. Jag håller på bägge lagen i kvarts finalen..😀❤😀

  3. Anonym says:

    Hej
    Tur då att det går bra för Brynäs i dam hockeyn. Synd att Brynäs åkte ur shl hockeyn i går. 😀😀.

  4. Anonym says:

    Hej
    Tyckte bara synd om att dem åkte ur shl hockeyn i går. Det laget är från Gävle. 😀😀.

  1. Kommentera