Sport
En svensk spelare åker förbi en finsk.

Sverige vann VM i bandy

Sverige är bäst
i världen i bandy.
Både Sveriges damer
och herrar vann VM.

Båda lagen mötte Finland i finalen.
Sveriges damer vann med 15-0.
Damerna har vunnit
alla sina matcher i VM.

Herrarna vann finalen med 3-1.

VM var i Åby i Sverige.
Det var första gången
damer och herrar spelade
VM samtidigt,

Ryssland brukar vara
ett av de bästa lagen.
Men Ryssland fick inte
vara med i VM.
Det beror på
Rysslands krig i Ukraina.

Sveriges spelare tycker
att det var rätt.
Ingen vill att Ryssland
ska vara med så länge det är krig.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

4 kommentarer

  1. Kommentera