Sport
Matchen är slut. Spelarna står på planen.

Sverige ute ur VM i ishockey

Sveriges herrar är ute
ur VM i ishockey.
Sverige förlorade
kvartsfinalen mot Lettland.

Lettland vann med 3–1.
Det var en överraskning.
De flesta hade trott
att Sverige skulle vinna.

– Jag är besviken.
Jag är framför allt
besviken på mig själv.

Det sa svenska spelaren
Jakob Silfverberg till SVT
efter matchen.

Det här är fjärde VM
i rad som Sverige inte
tar någon medalj.

De fyra lagen
som är kvar i årets VM
är USA, Tyskland,
Kanada och Lettland.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

9 kommentarer

  1. Besviken supporter says:

    Hur vann lettland mot Sveriges SHL spelare, uruselt

  2. Anonymous says:

    Lettland är bäst. Lettland är bäst. Lettland är bäst. ❤

  1. Kommentera