Sport
Fredrik Lindgren i keps pratar i mikrofon.

Han vann SM i speedway

Fredrik Lindgren är bäst
i Sverige på speedway.
På tisdagen vann han
guld i SM.

Tävlingen var
i Målilla i Småland.

Många trodde att
Fredrik Lindgren skulle vinna.
Han har länge varit
en av Sveriges bästa
på att köra speedway.

Det är tredje gången
han vinner SM.

– Fredrik var supersnabb.

Det säger Jacob Thorssell
som blev tvåa i tävlingen.
Trea blev Timo Lahti.

Fredrik Lindgren tävlar
för laget Västervik.
Han tävlar också i VM.
Där ligger han just
nu på tredje plats.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera