Sport
Messi kliar sig i huvudet under en match.

Messi ska till USA

Lionel Messi
är en av världens mest
kända fotbollsspelare.

Han spelade länge
med laget Barcelona.
Förra året vann han VM
med Argentina.

Den senaste tiden
har han spelat i laget
Paris Saint-Germain i Frankrike.
Men nu slutar han där.
I stället ska han till USA
och spela i laget Inter Miami.

– Jag har bestämt mig för
att flytta till Miami,
säger Messi till spanska tidningar.

En av ägarna till
Inter Miami är den tidigare
spelaren David Beckham.

Flera kända spelare
har bytt lag den senaste tiden.
Karim Benzema har gått till laget
al-Ittihad i Saudiarabien.
Cristiano Ronaldo är i laget
al-Nassr i Saudiarabien.

Och Zlatan Ibrahimovic
har slutat helt med fotboll.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

29 kommentarer

  1. king bob says:

    varför byter alla till dåliga lag som bara har massa pengar.

  2. 🔛🔝 says:

    vrf flytar alla bra fotbollspelare nu till dåliga lag som betalar massa med pengar. Skulle messi börja med catwalk om han fick 200 miljoner för det.😤

  3. Anonymous says:

    Saudi arabian vill betala så mycket pengar till Messi men han bestämde tacka nej till saudi arabia. Man vet varför saudi regeringen betala så många pengar till fotbollsspelaren och många folket i saudi arabian är fattiga . Kolla Youtube om det.

  4. Vet riktig fotboll says:

    Liksom värm har kanalerna till saudiarabisk fotboll
    Tur att Messi inte gick till Saudiarabien.

    Han kommer enda bli lånad till Barca

  5. Artur says:

    Saudiarabien kommer ta över fotbollen för deras olje pengar. Det är bättre att han gick till Miami än al hilal. Beckham kommer till och med kanske låna ut honom till barca

  6. Ainisa says:

    8sidor. Har ni någon information om varför Messi slutar i laget?
    JAG VILL HA SVAR TACK

    1. 8 Sidor says:

      Hej!
      Messi slutar för att hans kontrakt
      med laget är slut efter säsongen.
      Men det har var också ett bråk
      mellan Messi och PSG för ett tag sedan.
      Messi åkte till Saudiarabien
      utan att klubben sagt ja.
      Då blev han stoppad från att spela
      i laget i två veckor.

      Hälsningar,
      8 Sidor

  7. Öhööö öhöö han kolla på mig says:

    Det är bra cr7 for life messi är bra men ronaldo är bättre

  8. Harbi says:

    Jag tycker att den franske fotbollsspelaren KB är den bästa spelaren.

  1. Kommentera