Sport
Han har blå fotbollströja. Han sträcker ut armarna och jublar.

Rekord när Malmö FF säljer spelare

Hugo Larsson är 18 år.
Han spelar fotboll
i klubben Malmö FF.
Många tror att han kommer bli
en stor stjärna i fotboll.

Nu är det klart att han
ska börja spela i Tyskland.
Hugo Larsson flyttar
till Frankfurt i sommar.

Han ska spela i klubben
Eintracht Frankfurt.
Klubben spelar
i Tysklands högsta liga,
Bundesliga.

– Jag har bara några
veckor kvar att njuta av
att spela i Malmö FF,
säger Hugo Larsson.

Den tyska klubben har
betalat väldigt mycket pengar
för att få Hugo Larsson.
Tidningen Aftonbladet
skriver att det är
130 miljoner kronor.

Det är den dyraste spelaren
som en klubb i Sverige
någonsin har sålt.

Hugo Larsson är glad
att få spela i Tyskland.
Han säger att den tyska ligan
passar honom bra.

Han är glad över
att han har blivit såld
för mycket pengar.
Pengarna går till
klubben Malmö FF.

– Det är klart att jag är stolt,
säger Hugo Larsson.

Hugo Larsson ska också spela
med Sveriges landslag
i EM-kvalet nu i juni.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

13 kommentarer

  1. Anonymous says:

    jag heter Larsson i efternamn och har kusiner i Tyskland😀😀😀
    Men va, 130 miljoner!!!😮😮

    1. 8 Sidor says:

      Hej!

      Förra året var det Karim Benzema
      som fick priset Ballon d’or
      som världens bästa spelare.

      Sadio Mané var tvåa.
      Kevin de Bruyne var trea.

      Ronaldo var på plats 20.
      Messi var inte med på listan.

      Hälsningar från 8 Sidor

  2. NPC says:

    Så coolt 😃😃😃 att malmö har gjort rekord 😃😃😃😀

  3. mamma gillar potatis says:

    Kan ni inte lägga upp lite mer o hästar eller allsvenskan? t.ex. vilka de vann emot idag typ IFK – Mjällby och typ vilka som vann och gjorde mål och hade bollen mest och lite så. och mer om ridning 🤠

  1. Kommentera