Sport
Två svenska volleybollspelare.

Sverige förlorade i volleyboll

Sveriges damer förlorade
första finalen i Golden League.
Ukraina vann med 3–0.

Sveriges lag i volleyboll
har gjort succé i Golden League.
Laget har spelat mycket bra
och tagit sig till final.

Så långt har de aldrig
kommit tidigare.

I går torsdag spelade Sverige
den första av två finaler.
Matchen var i landet Rumänien.
Det gick inte bra för Sverige.

– Ukraina förtjänade
att vinna i dag, säger Lauri Hakala.

Han är chef för det svenska landslaget.

Sverige spelade inte lika bra
som i tidigare matcher.
Till slut vann Ukraina
med 3–0 i set.

Nu blir det svårt
för Sverige att vinna
Golden League.

Nästa match är på söndag
i Sverige i staden Lund.
Då måste det svenska laget
vinna stort.

Men Lauri Hakala
har inte gett upp.

– Fajten fortsätter.
Vi har ännu chansen
att vinna Golden League,
säger han.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera