Sport
Dejan går på en fotbollsplan. I bakgrunden står Österrikes spelare och firar.

Sverige förlorade i fotboll

Det är kval till EM
i fotboll för herrar.
De olika länderna tävlar om
att få vara med i EM.

I tisdags spelade Sverige
mot Österrike i kvalet till EM.

Sverige spelade bra
i den första halvleken.
Men det blev inget mål.

I den andra halvleken
gjorde Österrike tre snabba mål.

Alldeles i slutet
gjorde Sverige ett mål.
Men då var det för sent.
Österrike vann med 3–1.

Sverige har hittills spelat
fem matcher i kvalet.
Sverige har vunnit
två matcher och förlorat tre.

Det är några matcher
kvar att spela.
Men nu är det mycket svårt
för Sverige att komma till EM.
Det är nästan omöjligt.

En del experter tycker
att Sverige måste byta ledare.
Experterna vill att
Janne Andersson slutar.

Men Janne Andersson
säger att han
fortsätter till sommaren.
Då slutar hans kontrakt.
Och flera spelare säger
att de vill att han är kvar.

MARTIN HANBERG/8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

27 kommentarer

  1. Oskar says:

    Janne ska bort, det är bra kvalitet i de svenska spelarna. Speciellt Isak, Forsberg och lindelöf.

  2. rizz kungen says:

    jenne är ett bra tränare det är bara spelarena som är dåligt.🤢🤢💚💛😊😔

  3. rizz kungen says:

    ett spelare kan inte förendra ett helt lag man måste jobba tillsammans 😠

  1. Kommentera