Sport
Några killar jublar och kramas i en hall för bordtennis.

Sverige vann EM i bordtennis

De svenska herrarna
är bäst i Europa i bordtennis.
I söndags vann de EM för lag.

EM var i Malmö.
De svenska spelarna fick
mycket stöd från publiken.

Sverige spelade
mot Tyskland i finalen.
Sverige vann med 3–1 i matcher.
Det var Truls Möregårdh
som vann den sista matchen för Sverige.

– Vi har kämpat.
Det känns helt otroligt.
Det är den bästa dagen i mitt liv,
sa Truls Möregårdh efteråt.

De svenska damerna
kom till kvartsfinal,
men förlorade mot Portugal.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

22 kommentarer

  1. #ORMEn_GRön# says:

    Jag går i bordtennis så det är kul att höra.
    Vilken förening tillhör Truls Möregårdh?

  2. Lian Wang says:

    Grattis!
    Jag kommer ifrån Kina . Jag tänkte det finns ingen många människor kan spela bordtennis i Sverige men jag var fel. 🥳

  1. Kommentera