Sverige vann guld i curling
I helgen var det VM
i curling för mixade lag.
I lagen spelar två herrar och
två damer tillsammans.
För Sverige deltog
Johan Nygren,
Jennie Wåhlin,
Fredrik Carlsén
och Fanny Sjöberg.
Det svenska laget spelade
mycket bra
och förlorade inte
en enda match under
hela turneringen.
I semifinalen blev det seger
mot favoriten Kanada med 7–4.
Och i finalen vann Sverige
stort mot Spanien
med 8–2.
Tävlingarna var
i staden Aberdeen
i Skottland.
8 SIDOR/TT
0 kommentarer
Inga kommentarer.