Sport
Andersson tillsammans med spelare i landslaget.

Sveriges ledare kan sluta

Nästa år är det EM
i fotboll för herrar.
Det har gått dåligt för Sverige i kvalet.
Laget har förlorat flera matcher.
Det blir svårt för Sverige
att klara kvalet och komma till EM.

Om Sverige inte klarar kvalet
kommer landslagets ledare
Janne Andersson att sluta.
Det berättade han på måndagen.

– Jag tror fortfarande
att vi kan komma till EM.
Men om vi inte gör det
vill jag redan nu säga
att jag slutar, säger Janne Andersson.

Flera experter tycker
att landslaget har spelat dåligt
och att Janne Andersson ska sluta.

Sverige har tre matcher kvar i kvalet.
För att komma till EM
måste Sverige vinna alla.
Samtidigt måste Österrike
och Belgien förlora flera matcher.

8 SIDOR

Vad tycker du om nyheten?

21 kommentarer

  1. Janne Andersson says:

    🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳😍😍😍🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳

  2. Hälsingar gubbe rutker says:

    Han måste sluta #### ###😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  3. Anonymous says:

    synd! Fast då borde spelarna fatta att de måste gå till EM! Jag tycker att sverige spelar lite dåligt den senaste tiden! PS: Zlatan fyllde år igår, säg grattis i efterskott!

    Grattis i efterskott Zlatan!⚽👑

  4. jonas says:

    synd! Fast då borde spelarna fatta att de måste gå till EM! Jag tycker att sverige spelar lite dåligt den senaste tiden! PS: Zlatan fyllde år igår, säg grattis i efterskott!

    Grattis i efterskott Zlatan!⚽👑

  5. lion says:

    Han inte varit en duktig tränare. Sverige har inte kommit till värld cuppen för många år sedan på grund av hans dålig metod av träning. Jag tror det är dags för att han måste gå och gör något annat stället. MVH

  1. Kommentera