Moa Ilar överraskade alla
Sverige har fått
en ny stjärna på skidor.
På söndagen vann Moa Ilar
damernas tävling på 20 kilometer
i världscupen.
Det är hennes första seger
i världscupen.
– Det här har jag längtat
och väntat på,
sa hon efter loppet.
Tävlingen var i Ruka i Finland.
Den blev mycket spännande.
Det blev en spurt mellan Moa Ilar
och Jessica Diggins från USA.
Moa Ilar var starkast.
Hon kom i mål precis före Diggins.
Men Moa Ilar var inte
den enda svensken
som vann i Ruka.
Ebba Andersson vann loppet
på 10 kilometer.
Ingen hade någon chans
mot henne.
I fredags vann Emma Ribom
loppet i sprint.
Det gick sämre
för de svenska herrarna.
Ingen var bland de bästa.
8 SIDOR/TT
på det första stycket har ni gjort lite fel. det står
Det hennes första seger i…
det borde stå det ÄR hennes första…
Hej!
Nu har vi ändrat det.
Tack.
/8 Sidor
Härlig