Svenska laget vann tre matcher
Just nu är det VM
i handboll för damer.
Matcherna är i Sverige
och några andra länder.
Sveriges damer är med.
De har spelat tre matcher
och vunnit alla.
De vann mot Kina och Senegal.
Och i tisdags vann de
mot Kroatien med 22–17.
Det var en stor publik på plats
i Scandinavium i Göteborg.
Över 8 500 personer var där.
Vinsten betyder att Sverige
har vunnit sin grupp.
De är klara för nästa
steg i VM, mellanrundan.
Där ska de spela tre matcher.
Den första är på torsdag
mot Kamerun.
Du kan se
Sveriges matcher på TV6
och på sajten Viaplay.
MARTIN HANBERG/8 SIDOR
- Sverige mot Kamerun
Torsdagen den 7 december
klockan 20.30. - Sverige mot Ungern
Lördagen den 9 december
klockan 20.30. - Sverige mot Montenegro
Måndagen den 11 december
klockan 20.30.
Hej 8sidor kan du svara mig hej. jag har blivit mobbad idag kan du säga hej så att du förbättrar min dag😢
Hej Isabell,
hoppas att din dag blir bättre nu.
Hälsningar 8 Sidor
Tack min dag blir lite bättre❤❤
Jag är glad att höra att handboll är popular i Sverige. Vad kul!!!😀
Jag var med på matchen
Jag kollade på matchen, det gick fort men Sverige var jätte bra! Heja Sverige! 🥳❤
Jag spelar handboll
Sverige vann mot Tyskland också (min mamma kommer från Tyskland)😔(men min pappa från Sverige!)😃