Sport
Flera vitklädda spelare jublar och kramar om varandra. Två spelare från Häcken deppar.

Häcken förlorade kvartsfinal

Laget Häcken från Göteborg
har spelat mycket bra
i damernas Champions League.
De har vunnit över
flera bra lag.

I går spelade Häcken
kvartsfinal mot Paris SG.
Matchen var i Göteborg.

Häcken var nära
att vinna igen.

Men Paris SG hade bollen mest.
I första halvlek gjorde de 1–0.
Men strax före paus
fick Häcken en straff.

Häckens stjärna Rosa Kafaji
sköt straffen.
Målvakten räddade skottet
men Kafaji kunde ändå
nicka bollen i mål till 1–1.

Till slut blev ändå
Paris SG för bra för Häcken.
I slutet av matchen
sköt deras stora stjärna
Tabitha Chawinga 2–1.

Häcken hade flera
chanser att göra mål.
Men matchen slutade 2–1.

Om en vecka ska lagen
spela match igen i Paris.
Då måste Häcken vinna.
Annars är de ute ur
Champions League.

– Det blir en svår match i Paris.
Men jag är inte orolig,
säger Rosa Kafaji.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Människa says:

    Hej 8 Sidor!

    Det finns två extra mellanrum i källan till bilden, vänligen se nedan:

    “Axel Ihse / TT”

    Tack!

  1. Kommentera