Sport

Bildgalleri

  1. Villa Lidköping är svenska mästare i bandy för damer. Foto: TT

Villa Lidköping är mästare

I lördags var det
finaler i bandy.
Matcherna var i Västerås.

Först spelade damerna.
Det var Villa Lidköping
mot Västerås.

Villa Lidköping
vann klart med 7–4.
Det är fjärde året i rad
som de blir svenska mästare.

Sedan spelade herrarna.
Där var det också
Villa Lidköping mot Västerås.
Matchen var jämn och spännande.

Precis i slutet
gjorde Västerås 6–6.
Det blev förlängning.
Där gjorde Villa Lidköping
7–6 och vann matchen.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

  1. Kommentera