Sport
Spelarna kramas efter matchen.

Södertälje är svenska mästare

Södertälje BBKs damer
är svenska mästare i basket.
I söndags vann de guld i SM.

Finalen var mot Luleå.
Södertälje vann den sista
matchen med 81–72.

– Fantastiskt, äntligen,
säger Frida Eldebrink till SVT.

Det är första gången
sedan år 2012 som Södertälje
vinner guld i SM.
Förra gången hette laget
Telge Basket.

8 SIDOR/TT

Vad tycker du om nyheten?

0 kommentarer

Inga kommentarer.

  1. Kommentera